Nyhet -

[podcast] Framtidens marknadsavdelning del 7: Affärsprocesser - det är hög tid för marknad att identifiera sin affärsprocess och hur den skapar lönsamhet

I en serie podcasts (8 st) har Magnus Sandman från Leadsius sökt svaren på hur marknadsavdelningen i grunden måste förändra både sitt sätt och jobba och hur de är organiserade. Och vilka kompetenser som behövs för att lyckas i en omvärld där “kom-och- köp-marknadsföring” helt spelat ut sin roll och ersatts av kunskapsbaserad marknadsföring där ditt engagemang och din kunskap är framgångsfaktorerna.

• affärsprocesser
  • affärer
  • content marketing
  • b2b marknadsföring

Magnus Sandman

Partner & VP Professional Services +46738296799

[podcast] Framtidens marknadsavdelning del 5: Business Controllers - tiden är över då marknad kan prata ett eget rövarspråk

Del 5: Marknadsavdelningens eget rövarspråk. Säkerställ att din marknadsföring kan mätas och utvärderas på samma sätt som andra avdelningar inom företaget. Idag behöver ingen marknadsförare gömma sig bakom tveksamma mättal och antaganden. Tiden är inne då marknadsavdelningarna och dess chefer kan påvisa och mäta sitt bidrag på sista raden.

[podcast] Framtidens marknadsavdelning del 6: Förstå vad ditt företag gör för att växa kundens affär och lär dig att kommunicera det värdet

Ett företags marknadsavdelning måste kunna och förstå vad företaget gör för att växa sina kunders affärer. En självklarhet kan tyckas, men dessvärre är så inte fallet. Marknadsavdelningen fastnar i att göra jippon och klä företagets erbjudanden i fina uspar vilket gör att inifrån perspektivet består. Du vet att värdet av er leverans till kund är det som avgör, så blir du kvitt problematiken.

[podcast] Framtidens marknadsavdelning del 8: Processtöd - att göra mer med mindre

Tiden går fort, det här är sista delen i vår serie om framtidens marknadsavdelning, för den här gången. Dagens avsnitt handlar om hur ny teknik ska ge stöd i ditt arbete och inte tvärtom. Här får du veta varför även en marknadsavdelning behöver ett systemstöd precis som alla andra affärsdrivande avdelningar på ett företag. Vad är lösningen, hur ska du tänka när du söker lösningarna.