Leadsius lanserar MrTrack - ett gratis webbverktyg som omvandlar webbesökare till leads

Tjänsten hjälper företag att omvandla anonyma webbesökare till möjliga affärsmöjligheter och till skillnad från liknande lösningar från andra aktörer är MrTrack helt kostnadsfritt.

- "För Leadsius har spårningsteknik alltid varit intressant som en del i en mer omfattande process för att attrahera och omvandla webbesökare till leads. MrTrack är en modul av flera i den lösning vi kallar Content Marketing Automation, flera lanseringar kommer under 2012. Att nu relansera MrTrack med ett antal nya funktioner gratis känns som ett naturligt första steg för oss, säger Markus Lundin, Vd på Leadsius.

Tjänsten riktar sig till Marknads- och Säljavdelningar som vill generera leads direkt från sin webbplats. MrTrack identifierar webbesökare, talar om vilka sidor de besöker där och vilken väg de tagit för att komma dit. I tjänsten ingår ett antal olika rapporter samt möjlighet att exportera dina leads t ex. Excel. Önskas beslutsfattare från besökarföretagen ombesörjer vi även det genom ett samarbete med PAR.

- "Förutom att skapa nya affärsmöjligheter är nyttan av MrTrack extremt stor för en säljavdelning då man enkelt kan se vilka företag som besökar sajten och specifika sidor. Som exempel är det förstås mycket värdefullt att kunna få veta att en kund man för en dialog eller har offererat är inne på sajten och kanske till och med kollar närmare på just ert erbjudande", säger Lennart Svanberg, ansvarig MrTrack på Leadsius.

Vill du veta mer om Leadsius och MrTrack kontaktar du:
Stefan Krafft, Marknadschef på 0709-707 382 eller stefan.krafft@leadsius.com

• cloud
  • saas
  • lead generation
  • free software
  • b2b marknadsföring
  • mrtrack

Leadsius hjälper sina kunder att göra fler och lönsammare affärer. Det gör vi genom att erbjuda en plattform för Marketing Automation och Lead Management som sparar all data från e-postmarknadsföring, kampanjsidor, webbplatsbesökare, webbformulär, nedladdat material och möten i ett och samma system. Vi vet exakt vem som har gjort vad, och när. Oberoende av kanal. Med denna information som grund hjälper vi marknads- och säljavdelningar att utnyttja sin fulla potential och ta tillvara på sina affärsmöjligheter.

Stefan Krafft

Partner & VP Marketing +46709707382