Edholm (FP): Rädda Bromma, respektera riksdagsmajoriteten

Edholm (FP): Rädda Bromma, respektera riksdagsmajoriteten

Regeringens strävan att stänga Bromma flygplats strider mot riksdagens beslut. Förhandlingsmannen Anders Sundströms uppdrag bör snarast återkallas, annars överväger Folkpartiets partiledare Jan Björklund att rikta misstroendevotum mot ansvarig minister Mehmet Kaplan (MP). Folkpartiet i Stockholms stad delar Jan Björklunds uppfattning.

- Riksdagsmajoriteten vill behålla Bromma flygplats och säger nej till att utse en förhandlingsman. Att regeringen ändå tillsätter en förhandlingsman är provocerande och ytterligare ett bevis på hur lättsinnigt man ser på skattebetalarnas pengar, säger Lotta Edholm (FP), oppositionsråd och gruppledare.

- Stockholmarna är beroende av goda och snabba kommunikationer. Att stänga Bromma betyder att Stockholm tappar 20 procent av flygrörelserna under de mest efterfrågade tiderna, säger Lotta Edholm (FP), oppositionsråd och gruppledare.

Presskontakt: Karl Rydå, 076-12 29 163