Folkpartiet nominerar borgarråd

Ulrika Frändén
pressansvarig

Folkpartiet nominerar borgarråd

Folkpartiets medlemmar i Stockholm nominerade igår Lotta Edholm till skolborgarråd och Madeleine Sjöstedt till kultur- och fastighetsborgarråd för mandatperioden 2010-2014. Ann-Katrin Åslund nominerades till vice ordförande i kommunstyrelsen och Ulf Fridebäck till vice ordförande i kommunfullmäktige.

- Det är bra att Folkpartiet behåller ansvaret för kultur och skola. Den moderna staden förutsätter bildning och kultur. Att fortsätta utveckla Stockholms skolor är en viktig utmaning, säger Lotta Edholm (FP).

- Det ska blir oerhört spännande att få fortsätta arbeta med kulturfrågorna, i en tid de då blir allt viktigare. Ansvaret för fastighetsnämnden har stor betydelse för en strategisk utveckling av stadsmiljön och av ett levande, kreativt gaturum, säger Madeleine Sjöstedt (FP).

- Jag är stolt över det förtroende som visats mig. Förutom att vara med och leda fullmäktiges sammanträden innebär detta att representera staden, säger Ulf Fridebäck (FP).

- Stockholm är en växande stad  med en spännande utveckling framför sig och det kommer att vara mycket intressant att få vara en del av stadens yttersta ledning, säger Ann-Katrin Åslund (FP).