​Jönsson (FP): Bra att rödgröna backar om Fryshuset i Skärholmen

​Jönsson (FP): Bra att rödgröna backar om Fryshuset i Skärholmen

Efter Folkpartiets krav på ett extrainkallat nämndsammanträde har nu den rödgröna majoriteten i Skärholmens stadsdelsnämnd valt att backa om Fryshusets fritidsverksamhet i Skärholmen. Enligt ett pressmeddelande idag 7/9 kommer majoriteten att föreslå att avtalet med Fryshuset förlängs.

Efter att majoriteten med kort varsel den 27 augusti valde att säga upp avtalet med Fryshuset har kritiken mot beslutet varit stark från fritidspersonal och ungdomar i stadsdelen. Folkpartiets Jan Jönsson välkomnar majoritetens beslut att backa i ärendet.

-    Beslutet att säga upp kontraktet med Fryshuset samt att hemlighålla beslutet tills bara några timmar innan nämnden var mycket olyckligt. Desto bättre är det att Vänsterpartiet och de andra rödgröna kollegorna nu inser att det var fel beslut, och att Fryshuset förtjänar att fortsatt driva fritidsverksamhet i Skärholmen, säger Jan Jönsson (FP), vice ordförande i Skärholmens stadsdelsnämnd.

-    Det här visar hur viktigt det är att protestera mot så uppenbart huvudlösa beslut. Genom att vi alla agerat tillsammans har vi tvingat majoriteten att lyssna på oss och tänka om, säger Jan Jönsson (FP), vice ordförande i Skärholmens stadsdelsnämnd.

Presskontakt: Malin Hasselblad, 076-122 93 53.