Johansson (FP): Håll parkleken i Rålis öppen

Johansson (FP): Håll parkleken i Rålis öppen

ParklekenRålambshovsparken kommer att hålla stängt på lördagar av otrygghetsskäl. Enligt Stockholmdirekt.se har hotfulla situationer uppkommit och stölder skett. Därför kommer parkleken att stängas på lördagar. Folkpartiet vill istället att åtgärder vidtas för att hålla parkleken öppen.

- Självklart får aldrig den första lösningen vara att stänga kommunal verksamhet när det uppstår problem, tvärtom måste vi värna de verksamheter som finns till för stockholmarna. Snarare än att stänga i förtid för att undvika problem måste vi arbeta för att verksamheten ska kunna hålla öppet som vanligt, säger Maria Johansson (FP), vice ordförande i Kungsholmens stadsdelsnämnd.

Fakta

Läs om parkleken i Rålambshovsparken här: Parkleken i Rålis stängs på grund av hotfull stämning i parken

Presskontakt: 076-12 29 486