Lotta Edholm (FP): Stockholmarna inbjuds att utforma framtidens cykelstad

076-122 91 77

Lotta Edholm (FP):

STOCKHOLMARNA INBJUDS ATT UTFORMA FRAMTIDENS CYKELSTAD

- Sedan början av 90-talet har antalet cyklister i Stockholm ökat stadigt och det tycker vi är jättebra, men det ställer samtidigt nya krav på oss politiker. Därför har vi tagit fram ett cykelprogram där alla stockholmare kan komma med idéer på hur vi ska kunna skapa en cykelstad i världsklass.

Det säger Folkpartiets gruppledare i Stockholm Lotta Edholm med anledning av att Folkpartiet på adressen www.fpstockholm.wordpress.com/cykelstaden bjuder in Stockholmarna att vara med om att utforma stadens cykelpolitik.

- På vår nya blogg presenterar vi utkast till korta program inom olika områden. Med läsarnas hjälp vill vi sedan utveckla och diskutera idéerna innan de sedan fastställs om partiets program, avslutar Lotta Edholm (FP)

Fakta.
Folkpartiet liberalerna i Stockholm jobbar ständigt med idéutveckling, och nu intensifieras arbetet inför valet 2010. Ett led i detta är att utveckla politiska idéer i samarbete med sakkunniga och intresserade både inom partiet och utanför.

På www.fpstockholm.wordpress.com presenteras Folkpartiets tankar och förslag för en bredare publik och för att i dialog med läsarna kunna utveckla Folkpartiets idéer. Syftet är att kunna få ta del av stockholmarnas olika tankar, idéer och kunskaper. De program som växer fram kommer att bli en del av den politiska plattform som Folkpartiet söker väljarnas förtroende att genomföra efter valet 2010.

Alla stockholmare är välkommen att titta på de förslag som presenteras på www.fpstockholm.wordpress.com och ge sina kommentarer på dessa. Tillsammans med stockholmarna vill Folkpartiet utveckla idéerna för att uppnå ett Stockholm i världsklass.