Pressinbjudan: Invigning av Hässelby bibliotek

Invigning av Hässelby bibliotek

Datum och tid: Lördagen 15/2 kl. 12.00

Plats: Hässelby gårds bibliotek, Hässelby torg 10

Kultur- och fastighetsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP) och Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnds ordförande Fredrik Bojerud (C) inviger Hässelby gårds bibliotek och medborgarservice.

Program

12.00 Invigningstal och avtäckning av skylt. Kultur- och fastighetsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP) och Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnds ordförande Fredrik Bojerud (C).

12.15. Vinnare av namnförslaget samt namnen på rummen presenteras av utvecklingschef Ingrid Brännström och stadsbibliotekarie Inga Lundén.

13.00 Invigning av poesikojan.

12.00-16.00 Ansiktsmålning, speedcoachning med Jobbtorget, presentation av verksamheterna, sagoberättande, frågesport med mera.

Fakta

Hässelby gårds bibliotek och medborgarservice öppnar 15 februari. De nya verksamheterna är resultatet av ett samarbete mellan Stockholms stadsbibliotek och Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning inom ytterstadsutvecklingen. Biblioteket och lärandecentret ska vara öppet för alla. I lokalerna ryms även medborgarservice, kulturskola, budget- och skuldrådgivning och yrkesvägledning.

För Madeleine Sjöstedt: Karl Rydå, 076-12 29 163

För Fredrik Bojerud: Frida Demervall, 076-12 29 413