Pressträff om fristadsförfattare

Simon Rothstein Frankander
pressansvarig

Pressträff om fristadsförfattare

Välkommen på presskonferens 09:30 – 10:30 den 9 maj i samband med International Cities Of Refuge Network (ICORN) generalförsamling 10-11 maj, då över 100 delegater och fristadsförfattare från hela världen samlas i Kulturhuset. Detta sammanfaller med att Kulturhuset från och med i år driver Stockholms stads fristadsprojekt.

Närvarar gör kultur- och fastighetsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP), Helge Lunde executive director ICORN,  Kulturhuschef Eric Sjöström, Ola Larsmo ordförande Svenska PEN-klubben, Parvin Ardalan tidigare fristadsförfattare i Malmö och Kareem Amer, egyptisk fristadsförfattare i Krakow.

Datum: 9 maj
Tid: 09:30
Plats: Studio 3, på våning 3 i Kulturhuset.

ICORN är ett världsomspännande nätverk av städer som ger en fristad för hotade författare, i form av boende och månadsstipendium. Stockholms stad har varit fristad sedan 1998.