Ringleder för cyklister knyter ihop Stockholm

Ulrika Frändén
pressansvarig

Ringleder för cyklister knyter ihop Stockholm

Det finns mycket kvar att göra för att förbättra situationen för Stockholms cyklister. Men då måste bilarna på vissa ställen flytta på sig. Det räcker inte heller med att förenkla pendlingsmöjligheterna mellan innerstaden och övriga Stockholm. Det måste också bli lät­tare att cykla mellan ytterstadens stadsdelar. Det ska finnas snabba och säkra cykelbanor in till centrum, men dessa bör kombineras med tre ringleder som erbjuder tvärförbindelser: en cityring, en inre ring i ytterstaden och en yttre ring som passerar genom kranskommunerna.

Det skriver folkpartisterna Madeleine Sjöstedt, Mark Klamberg, Charlotta Schenholm och Jesper Svensson idag på DN Stockholmsdebatt.

Läs hela artikeln här: http://www.dn.se/debatt/stockholmsdebatt/ringleder-for-cyklister-knyter-ihop-stockholm