Stoppa skyskrapan vid Klara kyrka

pressansvarig
0768- 25 16 04

Stoppa skyskrapan vid Klara kyrka

- De huvudlösa planerna på att tillåta en skyskrapa ett stenkast från Klara kyrka, mitt i Stockholms City måste stoppas. Det kräver Lotta Edholm (FP), gruppledare Folkpartiet.

- Folkpartiet liberalerna säger bestämt nej till ett nytt höghus som skulle skymma Klara kyrkas vackra torn. Det skulle innebära att stadskärnans siluett bröts i detta centrala läge, mitt i de gamla Klarakvarteren, säger Lotta Edholm (FP).

- Socialdemokrater och Moderater bildade i våras en betongallians i exploateringsnämnden för att tillåta skyskrapan. Folkpartiet sa bestämt nej då. Nu begär vi att övriga partier bekänner färg och tydligt berättar vad de har för planer, fortsätter Lotta Edholm (FP).

- Skyskrapsplanerna intill Klara kyrka är ett bevis på att det behövs en förändring i attityden kring vår stad. Folkpartiet menar att det behövs mängder av nya bostäder, men när staden växer ställer det stora krav på att vi visar respekt för kulturmiljöer och tar ansvar för att Stockholms skönhet ska bestå även för framtida generationer, avslutande Lotta Edholm (FP)