Var ska de nya konstgräsytorna ligga?

Madeleine Sjöstedt (FP)

Kultur- och idrottsborgarråd
Stockholm stadshus

Malin Henriksson
pressekreterare

Var ska de nya konstgräsytorna ligga?

Idag vänder sig Madeleine Sjöstedt (FP) idrottsborgarråd till stockholmarna och föreningslivet på sin blogg. Önskan är att få igång en diskussion om hur stadens utveckling av konstgräsytor ska fortsätta.

-Det är idrottsförvaltningen som är huvudansvarig för denna typ av planering. Men det är också en viktig politisk diskussion vilka kriterier som vi ska använda när vi prioriterar. Jag är därför mycket tacksam för alla kloka argument och förslag, säger Madeleine Sjöstedt.

-Frågan till er som läser detta nu - såväl idrottsföreningar som andra - är: Vilka av dessa ska idrottsnämnden först lägga konstgräs på, och varför?, fortsätter Madeleine Sjöstedt.

Under den här mandatperioden har idrottsnämnden byggt 33 nya konstgräsplaner i Stockholms stad. Detta har varit en av våra största satsningar på flick- och spontanidrott.

Det finns ca 50 planer kvar i Stockholm som har grus- eller gräsbeläggning och de skulle kunna användas betydligt mer. Konstgräset är nödvändigt för att öka användningen. En del konstgräsplaner är redan planerade. Men vi kommer att göra betydligt mer än så under mandatperioden som kommer och konstgräs på Tanto BP är ett prioriterat projekt.

Läs mer på bloggen: http://madeleinesjostedt.wordpress.com/2010/09/08/var-ska-de-nya-konstgrasplanerna-laggas/