Lättare hitta miljöinformation om läkemedel på Fass.se

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 14:03 CET

Den unika miljöklassificeringen av läkemedel på Fass.se utvecklas vidare. Idag har 530 läkemedel fått miljöinformation publicerat på Fass.se. Nu förbättrar vi möjligheterna att söka i miljöinformationen.

En ny symbol är redan införd i läkemedelstexterna. Genom att klicka på symbolen (ett ”M”) får man fram produktens miljöinformation. Dessutom införs nu en ny sökfunktion som gör det möjligt att söka de produkter som i dagsläget har miljöinformation. Sökningen kan göras alfabetiskt på läkemedel, alfabetiskt på företag eller på läkemedelsgrupp (ATC-kod). Man kan även välja att lista alla läkemedel som har miljöinformation.

Funktionen finns tillgänglig för alla besökare på Fass.se och man hittar den i sökrutan på Fass.se under ”Miljöinformation”.

Besök www.fass.se/miljö

Vi har även gjort det lättare att hitta fram till informationen som rör miljöklassificeringen på Fass.se, genom att introducera en ny startsida för den samlade miljöinformationen, www.fass.se/miljö. Härifrån tar man sig enkelt till alla dokument som beskriver miljöklassificeringen på Fass.se.

Vi har anpassat informationens detaljeringsgrad efter olika användare. På www.fass.se/miljö finns det två ingångar, ”Miljöinformation för allmänheten” och ”Miljöinformation för förskrivare”. Specialintresserade har hela tiden möjligheten att söka fullständig teknisk dokumentation av vårt klassificeringssystem.

Fass.se är världens mest besökta läkemedelsportal med mellan fyra och fem miljoner besökare varje månad. Miljöklassificeringen av läkemedel på Fass.se är den första i sitt slag i världen, och vi utvecklar den fortlöpande.

Kontakt:
Inger Näsman, LIF
Mobil 0707-45 38 61

Rikard Pellas, LIF
Mobil 0703-881398

Läs mer om Svensk miljöklassificering av läkemedel

Söka miljöinformation

Kommentarer (0)