Business Law Challenge 2015 – här är lagen som tävlar i delfinalerna

Nu ska de sex lagen med bäst resultat i urvalstestet från alla universitet som erbjuder juristprogrammet – Stockholm, Göteborg, Uppsala, Lund, Örebro och Umeå – tävla vidare i lokala deltävlingar. Dessa tävlingar innehåller både utbildningar och förhandlingar inför en jury bestående av erfarna jurister. Därefter kvalificerar sig två personer från varje delfinal till slutfinalen i Stockholm den 11-12 november. Läs mer om tävlingen och de olika momenten här.

Från de olika universiteten har följande tvåmannalag kvalificerat sig till deltävlingen som startar den 21 respektive 29 oktober:

Stockholm: Jessica Sondell & Matilda Burman, Adam Lund & Carl Victor, Rickard Hofmann & Johan Halvarsson, Mimi Hörnmo & Isabel Cantos, Erik Hökerberg & Linnea Gävbo samt John Edgren & William Wall.

Göteborg: Carl Larka & Olof Hultén, Felix Franzén Leibnitz & Ted Oppenheimer, Simon Fouladi & Christopher Nävås, Aaron Coster & Zacharias Jörsmo, Petter Nordin & Markus Bernander samt Carolina Morberg & Jens Corneliusson.

Uppsala: Sebastian Westerling & Isabelle Waldenström, Fredrik Mattsson & Melissa Agaeva, Peter Wahlbäck & Erik Blomquist, Tova Thuresson & Martin Cronsioe, Emma Holfve & Lovisa Lewin samt Hanna Hamrén & David Smith.

Örebro: Moa Bodin & Julia Gustafsson, Jonas Mathsson & Matilda Claussén-Karlsson, Stefan Vasiliadis & Björn Sundin, Hanna Wetzenstein & Anna Ekström, Fanny Fernlöf & Matilda Vikberg samt Elin Mattsson & Mathilda Havert.

Lund: Ola Silvén & Robin Eriksson, Elias Karlsson & Oscar Vesterlund, Elin Brännström & Franziska Brüggemann, Carl Wohlin & Arash Ghavamnejad, Hannes Westermann & Gabriella Nyström Gustavsson samt Erik Ax & Alfred Petersson.

Umeå: Martin Skagerstrand & Erik Strand, Siri Alsmark & Linn Kihlstrand, Victoria Vallin & Louise Sahlman, Jonas Brandt & Emma Åhs, Stina Engberg & Tove Lettevall samt Carl Omberg & Oliver Olofsson.

Business Law Challenge arrangeras av Advokatfirman Lindahl. Priset i tävlingen är fyra veckors betalt internship på Microsoft samt fyra veckors betald sommarnotarietjänst på Lindahl under sommaren 2016. Vinnaren erövrar även titeln ”The Business Law Student of the Year”.

Advokatfirman Lindahl vill tacka alla som varit med och tävlat för fina insatser!

Tidigare vinnare:

2014 Pontus Sjölund, Umeåuniversitet

2013 Fredrika Bladh, Uppsala universitet

2012 Victor Wodlén, Göteborgs universitet

2011 Samir El-Sabini, Göteborgs universitet

Läs mer på www.businesslawchallenge.se

• lunds universitet
  • umeå universitet
  • business law challenge
  • göteborgs universitet
  • juristprogrammet
  • uppsala universitet