Lindahl bästa svenska byrå inom life science

Vid en gala i New York utsåg Legal Media Group, en del av Euromoney Institutional Investor, på onsdagskvällen de främsta advokatbyråerna inom life science i Nordamerika och Europa. Lindahl var nominerat till utmärkelsen ”Sweden Firm of the Year” och efter att under många år rankats som den främsta byrån i Sverige inom life science av flera internationella rankinginstitut var förhoppningarna stora inför prisutdelningen. Flera av Lindahls medarbetare hade också sedan tidigare omnämnts som  "Life Science Stars" – Gunnar Mattsson och Mikael Smedeby (båda inom finansiering & transaktioner), Hugo Norlén (inom både immaterialrätt och tvistlösning) samt Jonas Westerberg (inom immaterialrätt).

För att vinna behövde byråerna möta högt ställda krav inom flera discipliner som är avgörande för att kunna ge en god rådgivning till life science-företag. Kompetens krävs inom bland annat regulatoriska frågor, immaterialrätt, finansiering, licensiering, transaktioner samt tvistlösning.

Det var därför med stor glädje som Gunnar Mattsson, delägare och ordförande för Lindahls kompetensgrupp inom life science, sent under kvällen fick äran att motta priset till Lindahl som bästa svenska byrå:

-  Det är förstås väldigt glädjande och ett tecken på att vi både arbetat väl och nära våra klienter. Genom ett förtroendefullt och rakt arbetssätt med klienterna har vi kunnat få de kunskaper som krävs för att vinna det här priset. Vi känner oss hedrade och laddade med energi för att fortsätta ge den rådgivning som är bäst för klienternas affärer och fortsatta utveckling, säger Gunnar Mattsson.

-  Det är otroligt glädjande att Lindahl vinner denna prestigefyllda utmärkelse. Det visar att byrån har en absolut spetskompetens inom life science, och att vi lyckas kombinera djup kunskap med en rak, tydlig och ändamålsenlig rådgivning som lyfter klienters affärer, säger Eva-Maj Mühlenbock, verkställande delägare på Lindahl.

Lindahls storlek, de breda kunskaperna och de stora erfarenheterna hos byråns många life science-experter innebär att man kan hantera såväl komplicerade som mycket omfattande uppdrag för både mindre och större företag. Många av de affärer som görs inom life science är gränsöverskridande och byrån har stor vana vid att arbeta tillsammans med byråer i andra länder.

Läs mer om Lindahls verksamhet inom life science på: www.lindahl.se/lifescience

• legal media group
  • euromoney
  • life science