Lindahl biträder vid försäljning av Trellegräv till Storskogen

Lindahl agerar rådgivare till ägarna av Trellegräv Aktiebolag i samband med försäljning av majoriteten av aktierna till Storskogen 3 Invest AB. Två av säljarna behåller en minoritet av aktierna i bolaget för att utveckla Trellegräv tillsammans med Storskogen.

Trellegräv är en betydande aktör i den svenska tungrivningsbranschen och förutom rivning utför Trellegräv med dotterbolag även uppdrag inom spontning (anläggande av stödkonstruktioner i marken). Bolagets kunder utgörs i första hand av större bygg- och fastighetsbolag, kommunala bolag samt bolag inom infrastruktur. Trellegräv har idag ett femtiotal anställda och omsättningen för räkenskapsåret 2018 uppgick till 180 miljoner kronor.

Lindahl har varit juridisk rådgivare till säljarna vid uppdraget och teamet har bestått av Staffan Brandt (ansvarig delägare), Annika Brandt, Staffan Seger, Henrik Nilsson, Axel Strandborg och Linda Backman. Livingstone har agerat finansiell rådgivare.