Lindahl biträder WeSC AB (publ) i samband med företrädesemission av aktier

Advokatfirman Lindahl biträder WeSC AB (publ), noterat på NASDAQ OMX First North, i samband med dess företrädesemission av aktier om cirka 55 MSEK. Emissionen är till fullo garanterad av ett antal befintliga aktieägare och externa investerare. Emissionen förutsätter beslut av extra bolagsstämma den 27 september 2013 och genomförs för att stärka bolagets finansiella ställning. Prospekt avseende emissionen beräknas offentliggöras omkring den 10 oktober 2013.

WeSC är ett varumärke som har sina rötter i skateboardkulturen och som arbetar med design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom segmentet "streetfashion". Bolaget har sedan starten 2000 vuxit till ett företag med försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19 länder samt med egen distribution i Sverige, England, Danmark, Tyskland och Österrike.

Lindahls team har bestått av Johan Hessius (ansvarig delägare), Maria Nilsson (projektledare, Kapitalmarknad och publik M&A), Felix Boman och Erik Königsson (Kapitalmarknad och publik M&A).

• emission

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar