Lindahl har biträtt vid etablering av nytt vårdboende och förskola i Örebro

AB Carlsson & Åqvist är ett familjeägt fastighetsföretag baserat i Örebro. Bolaget grundades som en sko- och lädergrossiströrelse år 1890, men har sedan början av 2000-talet varit helt fokuserat på förvaltning och utveckling av egna fastigheter. Carlsson & Åqvist har idag ca 26.000 kvm bostads- samhälls- och kontorsfastigheter under förvaltning.

Lindahl har biträtt Carlsson & Åqvist med juridisk rådgivning beträffande markförvärv, fastighetsbildningsfrågor samt entreprenad- och hyresavtal inför etableringen av äldreboendet Villa Väster Park. Det blir en byggnad i fem våningar med förskola och äldreboende i markplan och äldreboende i övriga plan. Sammanlagt 80 platser i äldreboendet och cirka 70 på förskolan.

Äldreboendet kommer att drivas av vård- och omsorgsföretaget Vardaga som med sina cirka 100 äldreboenden i Sverige är en av de största privata aktörerna i Norden. Förskolan kommer att drivas av Helianthus förskolor. Byggstart sker under våren 2019 och inflyttning kommer att bli hösten 2020.

Lindahls team har letts av Dennis Dicksen.