Lindahl har biträtt Wonderful Times Group vid förvärv av Vincent Shoe Store

Wonderful Times Group, en av Nordens ledande distributörer av barnprodukter, har tecknat avtal om att förvärva samtliga aktier i Vincent Shoe Store Sweden AB, som designar och säljer kollektioner av barnskor under eget varumärke. Förvärvet ska ske genom en apportemission. I det emissionspaket som bolagsstämman ska ta ställning till ingår också ett riktat kvittningserbjudande till innehavare av konvertibla skuldebrev i Wonderful Times Group och en på visst sätt riktad kontantemission. Genom affären blir huvudägarna i Vincent Shoe Store, familjen Tillman och Industrifonden, nya större aktieägare i Wonderful Times Group.

Lindahls team har bestått av Nina Persson (projektledare), Felix Boman och Philip Stragne med ansvarig delägare Johan Hessius.

• förvärv

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar