Lindahl rådgivare i årets TMT-transaktion

I onsdags kväll meddelades vinnarna i 2014 Dealmakers’ Awards vid en gala i London. Vinnarna utses av en jury bestående av oberoende branschexperter och i år hade nomineringar med fler än 160 företag granskats av juryn. Advokatfirman Lindahl blev en av kvällens vinnare för sin rådgivning till Cisco Systems när bolaget i somras förvärvade svenska Tail-f Systems för 129 miljoner Euro, en affär som utsågs till Technology, Media, Telecom Deal of the Year.

– Det är naturligtvis jätteroligt att uppmärksammas på det här sättet. Men framför allt är det en konsekvens av att vi arbetar med spännande klienter som är i absolut framkant och som gör avtryck i sina respektive marknader – i det här fallet Cisco, säger Carl-Olof Bouveng, klientansvarig delägare för affären hos Lindahl.

– Jag gläds framför allt å teamets vägnar och ser det dessutom som en bekräftelse på styrkan vi har i branschområden som exempelvis TMT och life science där vi med jämna mellanrum plockar hem fina utmärkelser, säger Eva-Maj Mühlenbock, Managing Partner på Lindahl.

Cisco biträddes även av Fenwick & West LLP i den vinnande affären.

Läs om alla vinnare här: http://www.maadvisor.net/IFF-london/2014_IFF_London_Winners_PR_Backend.pdf

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar