Lindahl rådgivare när Brover Group förvärvar Calligraphen

Lindahl har biträtt investmentbolaget Brover Group vid förvärv av Calligraphen – En av Nordens ledande e-handlare för produkter till högtider. Calligraphen är Kunglig Hovleverantör av trycksaker och producerade bland annat trycksakerna till Kronprinsessan Victorias bröllop. De grundades 1989 i Munkfors, Värmland, där bolaget fortfarande har sitt huvudkontor, lager och tryckeri.

Brover Group investerar i bolag med potential att växa eller breddas under lönsamhet och tar genom förvärvet av Calligraphen klivet in i ett nytt område inom grafisk e-handel, försäljning mot konsument, B2C.

Lindahl har biträtt vid förvärvet genom Olof Nyström (ansvarig delägare) och Alexandra Niemelä Ingvarsson.