Lindahl rådgivare när Protracer förvärvas av TEG

TopGolf Entertainment Group (TEG), ledande inom sportunderhållning, har förvärvat Protracer, det svenska företaget som var pionjärer inom teknik för att visa och möjliggöra analys av en golfbolls flykt, vilket underhållit tittare i Europa, Japan och USA.

TEG meddelade nyligen ett samarbete med de amerikanska proffstourerna PGA Tour och LPGA. Nu kommer tekniken användas för att bygga medieinnehåll och förnya hur tittare ser på golf på TV eller streamat. TEG kommer att fortsätta att licensiera tekniken till golfträningsanläggningar, vilket ger en bättre upplevelse för golfare. Protracer har idag kunder i USA, Storbritannien, Sverige, Finland, Tyskland, Portugal och Nederländerna. Hela Protracers team kommer att fortsätta att arbeta från bolagets kontor i Sverige.

Advokatfirman Lindahl är rådgivare till Protracer. Lindahls team består av Mikael Smedeby (ansvarig delägare), Helena Lindbäck (projektledare), Jonatan Seeskarioch Johan Arvidsson (corporate finance), Anders Leijon (arbetsrätt) samt Jörgen Sandström och Therese Norenäs (skatt).

• förvärv
  • protracer
  • teg

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar