Lindahl rådgivare till Sagax vid dess riktade nyemission om 165 mkr

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2018 09:02 CET

Advokatfirman Lindahl har varit legal rådgivare till AB Sagax (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap, i samband med dess riktade nyemission av stamaktier av serie D.

Sagax har förvärvat en lagerfastighet i Finland från Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Ilmarinen. Av köpeskillingen erlades 165 miljoner kronor i form av 4 900 000 nyemitterade stamaktier av serie D i Sagax.

Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri.

Lindahl har varit rådgivare till Sagax i förhållande till den riktade emissionen med ett team under ledning av Annika Andersson (ansvarig delägare) samt Anton Knifström och Mimi Hörnmo (Kapitalmarknad och publik M&A).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/AdvokatfirmanLindahl/