Lindahl rådgivare vid försäljningen av Nutisal till Cloetta

Advokatfirman Lindahl har biträtt säljaren vid avyttringen av Alrifai Nutisal AB, ett ledande svenskt företag inom torrostade nötter, till konfektyrjätten Cloetta. Den initiala köpeskillingen uppgick till 110 miljoner kronor med en potentiell tilläggsköpeskilling om maximalt 300 miljoner kronor.

Alrifai Nutisal producerar och säljer torrostade nötter under varumärket Nutisal, som säljs i Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Storbritannien och Benelux-länderna. I dagsläget omsätter företaget cirka 200 miljoner kronor årligen och har omkring 60 anställda.

Cloetta är ett ledande konfektyrföretag med försäljning i fler än 50 länder. Bland Cloettas varumärken återfinns Läkerol, Malaco, Kexchoklad och Cloetta. Företagets B-aktie handlas på NASDAQ OMX i Stockholm.

Advokatfirman Lindahl har biträtt säljaren Arval Holding Ltd (ett företag kontrollerat av Al Rifai Group) genom klientansvarig delägare Anders Eriksson, Svante Liljedahl, Christer Hagberg, Georg Dellborg och Anna Romell Stenmark.

• förvärv
  • cloetta
  • nutisal

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar