Lindahl rådgivare vid försäljningen av Nyaljus

Pressmeddelande   •  Dec 14, 2016 09:20 CET

Lindahl har biträtt Stenbocken AB vid försäljningen av Nyaljus Tryck och Logistik till Holmbergs i Malmö AB.

Nyaljus är ett modernt och innovativt Helsingborgsbaserat tryckeri. Nyaljus trycker allt från butiksinredningar till rollups och visitkort. Stenbocken är en Helsingborgsbaserad familjeägd fastighets- och industrikoncern etablerad 1985.

Lindahl biträdde Stenbocken genom Svante Liljedahl (partner M&A).

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar