Nu startar årets upplaga av Business Law Challenge!

Idag, den 8 september, öppnar urvalstestet för Sveriges största studenttävling i affärsjuridik - Business Law Challenge. Tävlingen samlade förra året rekordmånga juriststudenter, och efter lokala deltävlingar på samtliga universitet som erbjuder juristprogrammet och en final i Stockholm stod Fredrika Bladh från Uppsala universitet som segrare, vilket gav henne ett fyra veckors långt internship på Microsoft och fyra veckors sommarnotarietjänst på Lindahl.

–  Med tanke på de senaste årens succéer ser vi alla verkligen fram emot Business Law Challenge. Jag tycker att tävlingen sätter ljus på både studenternas skicklighet och erbjuder modiga och intresserade studenter en unik inblick i livet som affärsjurist. Samtidigt visar det vad vår organisation kan åstadkomma på ett otroligt positivt sätt, säger Eva-Maj Mühlenbock, verkställande delägare på Advokatfirman Lindahl.

Genom att bilda lag om två och därefter besvara några snabba frågor på www.businesslawchallenge.se är man med i urvalstestet. De som svarat bäst på frågorna i urvalstestet går sedan vidare till lokala deltävlingar på sex olika orter runt om i landet. Finalen avgörs i Stockholm den 12-13 november i Stockholm.

I juryn sitter bl a representanter från Microsoft, H&M samt Hewlett-Packard.

I filmen nedan möter vi förra årets vinnare under hennes internship på Microsoft.

Om Business Law Challenge

Business Law Challenge är Sveriges största studenttävling inom affärsjuridik. Tävlingen testar deltagarnas förmåga att värdera risker, göra affärsjuridisk analys, genomföra praktiskt avtalsarbete och hålla tuffa affärsjuridiska förhandlingar. För framtidens affärsjurister är nämligen affären är lika viktig som juridiken. Efter urvalstester på internet och lokala deltävlingar avgörs finalen i Stockholm den 12-13 november.

Läs mer på www.businesslawchallenge.se eller www.facebook.com/lindahlkarriar

• business law challenge
  • eva-maj mühlenbock

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Utöver den stora byråns breda kapacitet har vi en absolut spetskompetens inom immaterialrätt, life science, processer och TMT-sektorn. Vi har också en lång och gedigen erfarenhet inom områden som bank och finans, capital markets, M&A samt fastigheter. Lindahl är topprankad inom flera kompetensområden av de stora internationella rankinginstituten. Lindahl har omkring 400 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister, som arbetar från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Örebro och Helsingborg. Mer information om Lindahl finns på www.lindahl.sewww.mynewsdesk.com/se/pressroom/lindahl och www.facebook.com/lindahlkarriar