​Leif Øie har tillträtt som ny koncern-vd för LINK arkitektur

​Leif Øie har tillträtt som ny koncern-vd för LINK arkitektur

Leif Øie, som har lång erfarenhet från ledande positioner i byggsektorn, har nu tillträtt som koncern-vd för LINK arkitektur. John Lydholm, vd för den svenska verksamheten, hälsar Leif välkommen och ser fram emot en samlad nordisk ledning som ett steg mot att ta större marknadsandelar på den nordiska arkitektmarknaden.

- Det är med spänning och entusiasm som jag antar uppdraget som koncern-vd för LINK arkitektur, säger Leif. God arkitektur är och förblir grundstenen i verksamheten. Till det kommer vi att bygga på med ytterligare konkurrensfördelar och jag är säker på att vi ska få till en tillväxt och vidareutveckling av företaget, en tuff marknad till trots. Tillsammans med styrelsen, övrig ledning och medarbetarna, kommer jag att göra mitt yttersta för att utveckla LINK arkitektur till att bli det arkitektkontor som sätter standarden i branschen.

Sandra Antonsson

Presskontakt Kommunikationschef +46 70 669 77 74

Vi skapar rum för bättre liv

LINK Arkitektur är ett av Skandinaviens största arkitektkontor med 500 medarbetare på 15 kontor i Sverige, Norge och Danmark. Våra tjänster omfattar alla områden inom arkitektur, inredningsarkitektur, landskap och urbanism. Vår ambition är att skapa arkitektur av hög kvalitet med en optimal balans mellan höga miljöambitioner, ekonomisk lönsamhet och social hållbarhet. På LINK Arkitektur vågar vi tänka stort och begränsar oss inte av till synes omöjliga uppgifter. För oss handlar det inte bara om arkitektur. Det handlar om att skapa rum för bättre liv.

Virkesvägen 2
12030 Stockholm