LINK arkitektur finns nu på 15 orter över hela Skandinavien.

Nu blir Aarhus Arkitekterne del av LINK arkitektur

Aarhus arkitekterne byter namn till LINK arkitektur och blir del av arkitekturkoncernen som nu är bland de största i Skandinavien.

Före årsskiftet tog LINK arkitektur över samtliga aktier i det danska arkitektföretaget Aarhus Arkitekterne. Nu sker det officiella namnskiftet och koncernen växer till ca 450 anställda på femton kontor i Sverige, Norge och Danmark. LINK arkitektur stärks med ytterligare expertis och erfarenhet inom vårdarkitektur, där företaget redan har en stark position. Dessutom tillför uppköpet bredare kompetens inom stadsbyggnad.

- Vi har en spännande tid framför oss, nu när vi blir en stark kraft att räkna med även i Danmark. Genom att vi stärker upp med mer kompetens inom stadsbyggnad, får vi ännu bättre förutsättningar att arbeta för en hållbar samhällsutveckling i en större skala, säger John Lydholm, vd för LINK arkitektur i Sverige.

När det gäller den danska marknaden kan LINK arkitektur nu gå in som en större aktör i en rad sektorer. Det gäller främst stadsbyggnad, bostäder, utbildning, hotell och landskap.

- Danska kunder kan se fram emot samarbeten med en proaktiv arkitektverksamhet som har kapacitet och kompetens att leverera skräddarsydda lösningar, säger Tommy Falch, vd för LINK arkitektur i Danmark.

Sandra Antonsson

Presskontakt Kommunikationschef +46 70 669 77 74

Vi skapar rum för bättre liv

LINK Arkitektur är ett av Skandinaviens största arkitektkontor med 500 medarbetare på 15 kontor i Sverige, Norge och Danmark. Våra tjänster omfattar alla områden inom arkitektur, inredningsarkitektur, landskap och urbanism. Vår ambition är att skapa arkitektur av hög kvalitet med en optimal balans mellan höga miljöambitioner, ekonomisk lönsamhet och social hållbarhet. På LINK Arkitektur vågar vi tänka stort och begränsar oss inte av till synes omöjliga uppgifter. För oss handlar det inte bara om arkitektur. Det handlar om att skapa rum för bättre liv.

Virkesvägen 2
12030 Stockholm