Skip to main content

Taggar

Senaste nytt

Dunn Vineyards Howell Mountain Cabernet Sauvignon släpps den 14 mars

Pressmeddelanden   •   Feb 12, 2019 13:23 CET

Dunn Vineyards Howell Mountain Cabernet Sauvignon 2014 släpps i Sverige den 14 mars

Nya fantastiska Champagner från Billecart- Salmon släpps den 14 mars

Pressmeddelanden   •   Feb 11, 2019 14:33 CET

Billecart Sous Bois och Billecart Cuvée Louis Blancs de Blanc 2006 släpps den 14 mars.

Nespolino från Poderi dal Nespoli, nu helt ekologiskt!

Nespolino från Poderi dal Nespoli, nu helt ekologiskt!

Pressmeddelanden   •   Feb 07, 2019 12:09 CET

Nespolino, det oerhört populära Sangiovese vinet från Poderi dal Nespoli är nu helt ekologiskt.

Ny årgång ( 2017) av Gentil från Hugel

Ny årgång ( 2017) av Gentil från Hugel

Pressmeddelanden   •   Jan 29, 2019 12:08 CET

Efter frost och hagel så blev 2017 ett bra år för Gentil tillslut.

Sadie Family Wines från Sydafrika släpps den 18 Januari

Sadie Family Wines från Sydafrika släpps den 18 Januari

Pressmeddelanden   •   Jan 15, 2019 15:43 CET

Sadie Family, Vinerna ni inte vill gå miste om.  Vinmakare Eben Sadie har lyckats att lägga ribban högt för Sydafrikas viner, han kallas för en visionär och banbrytare för den nya generationens vinmakare. Vinerna är ett måste för varje sann vinälskare att någon gång i livet få prova.

Lively Wines släpper Shea Vineyards och Williams Selyem i Systembolagets beställningsortiment:

Lively Wines släpper Shea Vineyards och Williams Selyem i Systembolagets beställningsortiment:

Pressmeddelanden   •   Dec 17, 2018 14:20 CET

Shea Vineyards och Williams Selyem finns nu tillgängliga i Systembolagets Beställningsortiment. De två extremt spännande producenterna fokuserar båda på att göra viner av allra högsta kvalitet och med så minimal inblandning som möjligt.

Lively wines vill lyfta vinlandet Australien

Lively wines vill lyfta vinlandet Australien

Pressmeddelanden   •   Dec 06, 2018 16:47 CET

Många förknippar Australien med kvantitet före kvalitet. Vi på Lively Wines vill förändra detta. Att dricka vin får enligt oss aldrig bli oinspirerat. För att leva upp till detta har vi gjort research och provat igenom en betydande mängd viner. Vi är övertygade om att den svenske vinälskaren kommer bli förvånad och imponerad av vad som sker i detta fascinerande vinland – om man provar rätt saker.

Lively Wines lanserar en av de starkest lysande stjärnorna från Rheingau - August Kesseler!

Lively Wines lanserar en av de starkest lysande stjärnorna från Rheingau - August Kesseler!

Pressmeddelanden   •   Dec 06, 2018 09:33 CET

Lively Wines lanserar en av de starkest lysande stjärnorna från Rheingau - August Kesseler!

Årets vinsläpp från Gaja- Italiens mest kända och dynamiska vinhus!

Årets vinsläpp från Gaja- Italiens mest kända och dynamiska vinhus!

Pressmeddelanden   •   Dec 04, 2018 16:12 CET

Årets vinsläpp från Gaja- Italiens mest kända och dynamiska vinhus!

Josef Fischer till Sverige

Pressmeddelanden   •   Nov 30, 2018 10:24 CET

Nyhet! - 1 december lanseras Josef Fischer - Grüner Veltliner Smaragd Ried Steiger 2017 på Systembolaget.

​Efter en längre tids frånvaro är nu Grosset tillbaka på den svenska marknaden!

​Efter en längre tids frånvaro är nu Grosset tillbaka på den svenska marknaden!

Pressmeddelanden   •   Nov 15, 2018 17:20 CET

​Efter en längre tids frånvaro är nu Grosset tillbaka på den svenska marknaden. I dagarna lanseras två toppviner från Grosset på Systembolaget. Ett av världens främsta riesling viner – Polish Hill 2017 och det magiska röda vinet - Gaia 2015.

​M.Chapoutier Sélection Parcellaires 2015

​M.Chapoutier Sélection Parcellaires 2015

Pressmeddelanden   •   Nov 15, 2018 09:31 CET

​M.Chapoutier Sélection Parcellaires 2015

​Lively Wines är stolta att för första gången i Sverige, lansera Monteraponi på Systembolaget.

​Lively Wines är stolta att för första gången i Sverige, lansera Monteraponi på Systembolaget.

Pressmeddelanden   •   Nov 14, 2018 16:28 CET

​Lively Wines är stolta att för första gången i Sverige, lansera Monteraponi på Systembolaget.

Lively Wines lanserar två världsklassviner på Systembolget Fredag Oktober 5

Pressmeddelanden   •   Okt 04, 2018 15:55 CEST

​Lively wines är stolta att presentera Grosset Gaia 2015 och Ca'marcanda Promis 2016

Bisol väljer Lively Wines!

Bisol väljer Lively Wines!

Pressmeddelanden   •   Jun 19, 2018 11:45 CEST

​Prosecco, som det var tänkt från början!

Christian Hellberg börjar en resa med grisar och galenskaper tillsammans med Hans Schwarz och The Butcher Pinot Noir 2016

Christian Hellberg börjar en resa med grisar och galenskaper tillsammans med Hans Schwarz och The Butcher Pinot Noir 2016

Pressmeddelanden   •   Maj 21, 2018 16:40 CEST

Folj Christian Hellbergs resa med grisar och galenskaper med The Butcher Pinot Noir 2016

Ny design på Juno Rosé ett Fairtrade-vin från Sydafrika

Ny design på Juno Rosé ett Fairtrade-vin från Sydafrika

Pressmeddelanden   •   Maj 04, 2018 11:21 CEST

Juno- Det ljusrosa, fräscha och rättvisa vinet!

​Lively Wines presenterar #handsonwine

​Lively Wines presenterar #handsonwine

Pressmeddelanden   •   Mar 02, 2018 11:53 CET

​Lively Wines tillsammans med fotograf Fabian Björnstjerna presenterar ett kreativt vin och foto project- #handsonwine

Ny ekologisk Champagne Pol Cochet Symbiose NV

Ny ekologisk Champagne Pol Cochet Symbiose NV

Pressmeddelanden   •   Feb 28, 2018 14:45 CET

Ny ekologisk Champagne Pol Cochet Symbiose NV – Lanseras 1 Mars

 Nyheter från Hugel!

Nyheter från Hugel!

Pressmeddelanden   •   Feb 28, 2018 14:30 CET

​Riesling Grossi Laüe 2011 och Pinot Noir Grossi Laüe 2011 lanseras 2 Mars