Lunchseminarium 5 oktober: Maten skapar jobben – men hur hittar vi arbetskraften?

Mer än 50 000 nya medarbetare behövs inom Sveriges matproduktion på fem års sikt. Livsmedelsindustri, jordbruk och trädgårdsföretag söker för fullt efter folk att anställa. Men hur ska tillgången på arbetskraften säkras? Projektet ”Mer mat – fler jobb” har svaren!

Kom på lunchseminarium den 5 oktober och ta del av rapporten från projektet som är ett samarbete mellan Livsmedelsföretagen, Lantbrukarnas riksförbund, Arbetsförmedlingen och ett omfattande antal av branschens organisationer. Satsningen är direkt kopplad till den nationella livsmedelsstrategin, som säger att produktionen av mat i Sverige ska öka, samt Europeiska socialfonden, ESF.

Lyssna på företagare, politiker och experter i ett spännande och högaktuellt samtal.

Tid: Fredag den 5 oktober kl. 12.00-13.00, lättare lunch serveras från kl. 11.30

Plats: Arbetsförmedlingen City, Tunnelgatan 3, Stockholm.

Anmälan: via Simple Sign Up-länk senast 1 oktober.

Mer detaljerat program kommer efter anmälan.

Varmt välkommen!

Livsmedelsföretagen, Lantbrukarnas riksförbund och Arbetsförmedlingen