Marie Söderqvist och Petter Stordalen korar nya mathjältar 22 maj

Torsdagen den 22 maj korar Livsmedelsföretagens VD Marie Söderqvist och Petter Stordalen nya mathjältar på tre platser i Sverige: Gotland, Arlanda och Östersund.

Under april månad har jakten pågått att finna de lokala hjältarna som dagligen arbetar med produkter, tjänster eller initiativ som främjar bra lösningar inom mat, hälsa och hållbarhet. Den 13 maj utsågs vinnarna i Skåne och Västra Götaland, och nu har turen kommit till övriga regioner.

Vinnaren går vidare att tillsammans med nio andra från Sverige och Norge delta i den internationella matkonferensen EAT Stockholm Food Forum i Stockholm den 26-27 maj och där tävla om att ta hem segern i Local EAT Award och prissumman på 100 000 kronor. På plats kommer segraren att gratuleras av USA:s tidigare president Bill Clinton som är huvudtalare på konferensen.

Syftet med Local EAT Award är att uppmärksamma och premiera de som aktivt bidrar till en mer hälsosam och hållbar livsmedelskedja.

Info om prisutdelningarna

Tid: Torsdagen den 22 maj klockan 09:00
Plats: Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6

Tid: 22 maj kl 12:45
Plats: Clarion Hotel Arlanda Airport, Tornvägen 2

Tid: 22 maj kl 16:00
Plats: Clarion Hotel Grand Östersund, Prästgatan 16

Media hälsas varmt välkomna!

Kontakt: Kenneth Hultgren, tel: +46 70-695 85 90, kenneth.hultgren@choice.se

Livsmedelsföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för livsmedelsindustrin i Sverige. Vi verkar för att livsmedelsföretagen i Sverige ska karaktäriseras av högt anseende och mångfald samt ha god tillväxt, lönsamhet och konkurrensförmåga.