Kathrine Löfberg gästar Karriärpodden

Kathrine Löfberg gästar Karriärpodden

I Karriärpodden intervjuas Sveriges mest framgångsrika kvinnliga ledare och förebilder. I dag släpps ett nytt avsnitt där Kathrine Löfberg är gäst.

- Jag tror det är viktigt att synliggöra kvinnliga ledare. Det bidrar till ökad jämställdhet, något alla i samhället tjänar på. Därför var det självklart att tacka ja på frågan att medverka i Karriärpodden, säger Kathrine Löfberg, styrelseordförande i Löfbergs.

Avsnittet med Kathrine finns där poddar finns, till exempel på Itunes och Acast.

Karriärpodden drivs av Eva Ekedahl. Hennes intervjuer handlar om vad som ligger bakom gästernas framgång och hur karriärresorna har sett ut. Gästerna delar med sig av sina lärdomar och ger sina bästa karriärtips.

Bland tidigare gäster finns bland annat Alice Bah Kuhnke (kulturminister/europaparlamentariker), Jenny Strömstedt (journalist/programledare) och Anna Throne-Holst (vd för Svensk-amerikanska Handelskammaren i New York).