Allt fler väljer Löfbergs Lila

Allt fler finrestauranger och kända kaféer väljer Löfbergs Lila. Senast i raden är Julita Wärdshus och Restaurang Spira i Jönköping och Furillen på Gotland.

På Löfbergs Lila märker man att intresset för kaffets betydelse för måltidsupplevelsen växer sig allt starkare. Löfbergs Lila levererar redan idag kaffe till många av landets stjärnkrogar och kaféer, sedan tidigare bland annat PM & Vänner i Växjö och Operakällaren i Stockholm.

- Vi är ledande inom Out of Home i Sverige. Det vill säga kaffe som serveras på exempelvis restauranger, caféer, kontor och så vidare. Vi tycker att det är viktigt att hjälpa kunden att få ett riktigt gott kaffe som passar deras önskemål och behov, säger Charlotta Stenson på Löfbergs Lila.

”Smakar det gott har vi lyckats”
Tommy Myllymäki driver flera välkända restauranger, bland annat Julita Wärdshus utanför Katrineholm och Restaurang Spira i Jönköpings nya kulturhus. På Julita Wärdshus serveras Löfberg Lilas kaffe numera i prezzokannor vid bordet och på Restaurang Spira finns kaffet på buffén.

- Jag uppskattar ett gott nybryggt kaffe, och det är så vi försöker tänka på restaurangerna. När vi bytte kaffe så fick vi mer beröm av våra gäster. Vi har valt att jobba med en eller ett par olika smaker och fokusera på att det blir gott och nybryggt. Det får inte bli svårt. Man ska inte analysera sönder mat. Smakar det gott – ja, då har vi lyckats, säger Tommy Myllymäki.

För mer information kontakta:
Charlotta Stenson, Löfbergs Lila, affärsutvecklingsansvarig, Out of Home, 054-14 01 97

Löfbergs Lila är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 280 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs Lila äger även te-märket Kobbs. www.lofbergslila.se