Christian Sievert tar plats i Löfbergs styrelse

Christian Sievert tar plats i Löfbergs styrelse

Bolagsstämman för AB Anders Löfberg valde Christian Sievert till ny styrelseledamot. Christian är 45 år och driver investmentbolaget AB Max Sievert. Christian har flera styrelseuppdrag, bland annat i klädkedjan H&M och riskkapitalbolaget AB Segulah.

- Ett spännande uppdrag i ett framgångsrikt familjeföretag som präglas av passion och långsiktighet, och som har goda möjligheter att växa sig ännu starkare, både i Sverige och på andra marknader, säger Christian Sievert.

- Christian har värdefulla erfarenheter och blir en viktig resurs i vårt fortsatta arbete med fokus på lönsam tillväxt och att bli Europas mest hållbara kaffekoncern, säger Kathrine Löfberg som valdes till ny styrelseordförande efter Anders Löfberg.

Löfbergs är ett av Nordens största kafferosterier och ägs till 100 procent av familjen Löfberg. Företaget omsätter 1,5 miljarder kronor och har egna bolag i Sverige, Norge, Danmark, Lettland och England.

Styrelsen i AB Anders Löfberg består av:

• Kathrine Löfberg, styrelseordförande
  • Lena Andersson Hofsberger, ledamot
  • Lena Larsson, ledamot
  • Kasper Lennbroch, ledamot
  • Mikael Löfberg, ledamot
  • Niklas Löfberg, ledamot
  • Christian Sievert, ledamot
  • Charlotte Blomquist, ledamot, arbetstagarrepresentant
  • Ulf Karlén, ledamot, arbetstagarrepresentant
  • Bengt Holma, Suppleant, arbetstagarrepresentant
  • Karin Lidberg, Suppleant, arbetstagarrepresentant

Kathrine Löfberg, styrelseordförande, tfn: 054-14 01 20, kathrine.lofberg@lofbergs.se
Christian Sievert, styrelseledamot, tfn 0708-66 96 94, cs@maxsievert.se

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 300 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs.