Drömbokning till sommarens festivaler

Drömbokning till sommarens festivaler

Live Nation och Luger har gjort klart med en ny artist till STHLM Fields, Stockholm Music & Arts, Way Out West och Popaganda – en kaffeartist. Det handlar om Kafferosteriet Löfbergs som blir sommarens officiella festivalkaffe.

- En drömbokning! Löfbergs kaffe både smakar och gör gott. Det lirar bra med hur vi tänker kring kvalitet och ansvar, säger Patrick Fredriksson, festivalansvarig på Live Nation och Luger.

- Att Live Nation och Luger väljer Sveriges mest hållbara kaffe är naturligtvis ljuv musik i mina öron. Vi lovar att göra vårt allra bästa för att sätta smak på årets festivaler, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs.

En god anledning att ses
Löfbergs kommer att erbjuda ett schysst och hållbart kaffe på STHLM Fields, Stockholm Music & Arts, Way Out West och Popaganda. För att klara av anstormningen tar Löfbergs hjälp av eventbyrån Ryska Posten som specialutbildas inför uppdraget.

- Vi kommer att möta hundratusentals musikälskare på årets festivaler. Många av dem är som oss, de gillar ett gott kaffe och vill samtidigt ta ansvar för människor och miljö. Så vi får verkligen en god anledning att ses, säger Leif Sjöblom.

Patrick Fredriksson, festivalansvarig, Live Nation och Luger, tfn: 08-578 679 08 Leif Sjöblom, marknadschef, Löfbergs, tfn: 054-14 01 42

• STHLM Fields, 30 maj
    Helt ny festival i hjärtat av Stockholm. Med den absoluta världseliten av rockmusik på två scener, toppat med ett av de största rockbanden någonsin – Metallica!
  • Stockholm Music & Arts, 2-4 augusti
    Tredagars musikfestival på Skeppsholmen med starka musikaliska artistskap och ett initierat konstprogram i centrum.
  • Way Out West, 7-9 augusti
    Musikfestival i Göteborg där uppträdanden på tre större scener i Slottsskogen kombineras med konserter på scener runtom i Göteborg.
  • Popaganda, 29-30 augusti
    Tvådagars musikfestival på Eriksdalsbadet i Stockholm blir sommarens final.

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 300 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs.