​Dubbelt upp för Löfbergs när Sveriges bästa caféer listas

​Dubbelt upp för Löfbergs när Sveriges bästa caféer listas

Löfbergs finns med två gånger om i den nya upplagan av White Guide Café, listan över Sveriges bästa caféer. Löfbergs Rosteri & Kaffebar i både Stockholm och Karlstad tar alltså plats på listan som hjälper kaffeälskare att hitta rätt bland landets alla caféer.

- Det finns många caféer i Sverige som håller riktig hög klass, så det känns jättebra att vara med i det här sammanhanget, säger Lena Rodin, Brand Experience Manager på Löfbergs.

På Löfbergs Rosteri & Kaffebar serveras färskrostat specialkaffe från jordens alla hörn. Vissa blandningar och rostningar finns inte någon annanstans i världen. Löfbergs erbjuder även utbildningar och kaffeprovningar.

- Vi märker att kaffeintresset ökar, och kaffebarerna hjälper oss att nå nya målgrupper. Här möter vi konsumenterna öga mot öga och får värdefull feedback som vi tar med oss när vi utvecklar nya, spännande produkter, säger Lena Rodin.

Caféguiden ges ut av White Guide, som även står bakom Sveriges ledande restaurangguide. Guiden innehåller bedömningar och presentationer av landets bästa caféer. Alla urval och tester sker av White Guides oberoende testare.