​Finalist till Årets syftesdrivna ledare

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2019 15:21 CEST

Tidiagare i år utsågs Lars Appelqvist till Årets superkommunikatör inom näringslivet. Nu kan han vinna ytterligare pris för sitt ledarskap.

Löfbergs vd Lars Appelqvist är en av tre finalister till priset Årets syftesdrivna ledare. Priset delas ut till en person som har en tydlig vision att vilja påverka sin omvärld till något bättre genom att driva sin affär på ett syftesdrivet sätt samt genom ett tydligt ledarskap.

I sin motivering nämner juryn att Lars Appelqvist arbetar med filosofin att puffa snarare än att dra. Han fokuserar på det positiva och använder sitt ansvarstagande för att delegera sitt team i rätt riktning. Under hans tio år som vd har omsättningen och vinstmarginalen ökat rejält samtidigt som Lars och företaget har gått i bräschen för hållbarhet i hela branschen. En syftesdriven ledare med en tydlig vision av vad han vill uppnå.

Priset delas ut på Dagligvarugalan i Blå hallen i Stockholm den 19 september. Övriga finalister är Sydgrönts vd Sara Berger och Carl-Johan Stålhammar, vd för Coop Gotland.

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se

Kommentarer (0)

Kommentera