Kobbs te nu även som kapsel

Nu kan alla tedrickare använda kapselmaskinen till att brygga sig en kopp. Löfbergs Lila lanserar Kobbs teer på kapsel.

347 procent. Så mycket ökade försäljningen av kapslar i Sverige under 2011 (Källa AC Nielsen jan 2012). Kaffekapslar i olika varianter har blivit en storsäljare och kapselmaskinen har blivit en allt vanligare syn i de svenska hemmen. Nu har maskinen fått fler användningsområden. Löfbergs Lila lanserar tekapslar under varumärket Kobbs, Himlagott, Citron & Lime och Earl Grey.

- Möjligheten att snabbt och smidigt brygga en kopp åt gången har blivit en succé. Det känns jättekul att kunna erbjuda alla tedrickare samma smidiga lösning. Samtidigt bevarar man de goda smakegenskaperna som man hittar i ett löste. Det smakar mer och ser godare ut i tekoppen, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila.

Choklad och Fairtrade
Tidigare i år släppte Löfbergs Lila två Fairtrade-märkta kaffekapslar och tre olika chokladkapslar tillsammans med Cloetta – Plopp, Center och Cloetta Original.

- Alla våra kapslar finns att köpa i dagligvaruhandeln, men går självklart även att beställa i vår webbshop, säger Leif Sjöblom.

Himlagott – Sveriges största produkt inom smaksatt löste
Earl Grey – Klassisk favorit hos många tedrickare
Citron & Lime – Kobbs senaste tillskott

Löfbergs Lila kapslar passar till Caffitaly-maskiner som säljs i vitvaruhandeln. Maskinerna och kapslarna finns att beställa på http://shop.lofbergslila.se/