Löfbergs bjuder in till fartfylld isjakt i Sälen

Löfbergs bjuder in till fartfylld isjakt i Sälen

Klockan nio varje morgon börjar jakten. Då aktiverar Löfbergs ett antal coldspots i Lindvallen, Tandådalen och Hundfjället. Uppgiften är att hitta tre av dom med hjälp av appen ICE Hunt. Varje dag utses 200 vinnare som får ett trendigt, iskallt kaffe i belöning.

- Vi vill bjuda skidåkarna i Sälen på en kul upplevelse som gör dagarna både roligare och godare, säger Lena Rodin, marknadschef på Löfbergs.

Precis som förra året finns kafferosteriet Löfbergs på plats i Sälen. Vid sina mobila kaffebarer i Lindvallen och Hundfjället bjuder man på trendtips och provsmakning av både kalla och varma drycker under hela säsongen.

- Vi fick väldigt bra respons förra året, och det känns jättekul att vara tillbaka i år igen. Vi ser fram emot en intensiv säsong med många spännande möten med kaffesugna skidåkare, säger Lena Rodin.

Digital isjakt
Årets nyhet är appen ICE Hunt som aktiverar skidåkarna i jakten på goda drycker. Varje dag tänder Löfbergs upp ett antal coldspots i Lindvallen, Tandådalen och Hundfjället.

Skidåkarnas uppgift är att hitta tre coldspots under en och samma dag. Platserna för aktiva coldspots byts ut varje dag, och totalt finns det 200 burkar Löfbergs ICE att lägga vantarna på per dag.

- En kul, digital lösning som passar dagens aktiva och medvetna konsumenter. Samtidigt vet vi att belöningen i form av iskaffe är något de kommer att gilla. Den är både god och ger massor av energi, säger Lena Rodin.

Appen är utvecklad av Karlstadsföretaget Bacill och finns att ladda ner i App Store och Google Play.

>> Läs mer om ICE Hunt här.

Lena Rodin, marknadschef, Löfbergs, tfn: 054-14 01 15, lena.rodin@lofbergs.se
Anders Thorén, PR-ansvarig, Löfbergs, tfn: 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

ICE Hunt – så funkar det

• Ladda ner och installera appen
  • Hitta tre coldspot i liftsystemet - appen visar riktning och avstånd till den närmsta
  • Varje dag utses 200 vinnare – de som först löser uppgiften
  • Vinnarna hämtar ut sin belöning hos Löfbergs i Lindvallen eller Hundfjället:
    en ICE till sig själv, och ett digitalt värdebevis att skicka till en vän.