​Löfbergs ekologiska bäst i test

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2019 08:01 CEST

Fem hjärtan av fem. När Icakuriren testar ekologiskt kaffe får Löfbergs högsta betyg och utmärkelsen bäst i test.

Kaffet det handlar om är Löfbergs Organic Medium Roast, ett ekologiskt mellanrostat bryggkaffe med toner av söta bär och fyllig mjölkchoklad. Kaffet görs på högvuxna arabcicabönor som handplockas i Syd- och Centralamerika samt Östafrika.

Icakuriren testade tio ekologiska mellanrost och bedömde kaffets fyllighet, syrlighet, beska, aromrikhet och fräschör. Löfbergs Organic Medium Roast var det enda som fick högsta betyg. Änglamark placerade sig på andraplats i testet med betyget fyra hjärtan av fem.

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se

Kommentarer (0)

Kommentera