Löfbergs når nya höjder i Estland

Löfbergs når nya höjder i Estland

Nu lyfter Löfbergs försäljning i Estland; 10 000 meter närmare bestämt. Det står klart när Estonian Air nu börjar servera ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe från det svenska kafferosteriet.

- Löfbergs tummar aldrig på den goda smaken och höga kvalitén, det passar oss och våra gäster alldeles utmärkt, säger Indrek Randveer, kommunikationschef på Estonian Air.

Löfbergs har exporterat kaffe till Estland sedan i början av 1990-talet och är idag en av de största kaffeaktörerna på den estniska marknaden.

- Via Estonian Air når vi drygt en halv miljon potentiella kunder, det stärker vår position både i Estland och på andra marknader, säger Per Grahn, försäljningsdirektör på Löfbergs.

600 000 passagerare om året
Estonian Air bildades 1991 och ägs idag av den Estniska staten och SAS. Flygbolaget är den största aktören på Tallinns flygplats och har cirka 600 000 passagerare om året.

Estonian Air har reguljära linjer till Stockholm (Arlanda och Bromma), Köpenhamn, Amsterdam, Bryssel, Oslo, Moskva, Sankt Petersburg, Kiev, Vilnius och Trondheim, samt säsongsflyg till München, Paris, Berlin, Nice, Wien, Split och Milano.

För mer information:Per Grahn, försäljningsdirektör, Out of Home, Löfbergs, 054-14 01 46, per.grahn@lofbergs.se

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har drygt 300 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. http://www.lofbergs.se