Löfbergs utsett till Karriärföretag 2015

Löfbergs utsett till Karriärföretag 2015

Löfbergs är ett av Sveriges hundra mest spännande företag att göra karriär på. Det visar en ny undersökning som presenterar idag. Tusentals svenska företag har granskats och för första gången tar det familjeägda kafferosteriet Löfbergs plats på listan.

- Jättekul att vi uppmärksammas på det här sättet! Det är ett kvitto på att vi är en attraktiv arbetsgivare med bra karriär- och utvecklingsmöjligheter, säger Helena Eriksson, HR-chef på Löfbergs.

Medarbetarengagemang i topp

Varje år utser Jobtip Sveriges hundra mest spännande bolag att göra karriär på. Tusentals företag granskas och utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt employer brand och mycket mer.

- Vi är extra glada över att vi fick toppbetyg när det gäller medarbetarengagemang, säger Helena Eriksson.

Löfbergs utses till Karriärföretag med motiveringen:

”I sitt arbete att premiera jämställdhet på arbetsplatsen, har Löfbergs satsat stort på sitt talangprogram som lyfter fram kvinnliga talanger med potential till chefspositioner. Vidare erbjuder den globala koncernen stora internationella karriärmöjligheter för sina anställda då de har egna bolag i Sverige, Norge, Danmark, Lettland och England. Lägg därtill ett gediget hållbarhetsarbete som genomsyrar hela organisationen så står det klart att Löfbergs är ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2015.”

>> Läs mer om Karriärföretagen här.

Helena Eriksson, HR-chef, Löfbergs, 054-14 01 36 , helena.eriksson@lofbergs.se.

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har drygt 300 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs. http://www.lofbergs.se