​Löfbergs vann Digital PR Awards

Ett jämnt flöde av relevanta nyheter och bilder. Det var framgångsreceptet för kafferosteriet Löfbergs som igår vann Digital PR Awards. Priset delas ut av MyNewsdesk som vill uppmärksamma företag och organisationer som arbetar med ett effektivt digitalt PR-flöde som ger resultat.

-Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta! Priset är ett kvitto på att vi utvecklas i rätt riktning med vår kommunikation, och att journalister och andra uppskattar det material vi delar med oss av, säger Anders Thorén, pressansvarig på Löfbergs.

Motivering
Löfbergs tävlade i kategorin Livsstil, Mat & Dryck där man utsågs till vinnare med motivering:

”Tack vare fortsatt jämn publiceringsfrekvens och ökad relevans har Löfbergs tagit ytterligare kliv i sitt PR-arbete under året. Därtill använder man oerhört proffsiga bilder som har lyckats fånga publikens uppmärksamhet”

MyNewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken använder sina nyhetsrum på MyNewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.

Anders Thorén, pressansvarig, Löfbergs, tfn 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi 350 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa och Kanada, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi omsätter 1,9 miljarder kronor och är en av världens största inköpare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs är en del av Löfbergs Coffee Group som även äger varumärkena Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs och SuperBonobo. www.lofbergs.se