Pressinbjudan: 100 000 nya jobb på Löfbergs

Kafferosteriet Löfbergs i Karlstad går för högtryck. Nu hyr man in 100 000 nya medarbetare. Men den här gången handlar det inte om att öka kaffeproduktionen utan om en annorlunda bisyssla.

Varmt välkommen till Löfbergs onsdagen den 28 maj, kl. 10 så berättar vi mer.

På pressträffen medverkar representanter från:

• Löfbergs
  • Bemanningsföretaget
  • Karlstads kommun
  • De 100 000 inhyrda medarbetarna

Anders Thorén, PR-ansvarig, Löfbergs, 0703-55 64 22, anders.thoren@lofbergs.se

Löfbergs är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget har 300 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Företaget grundades 1906 och är idag en av världens största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även te-varumärket Kobbs.