Cybersäkerheten är affärskritisk – så här upptäcker och åtgärdar du de vanligaste hoten

Blogginlägg   •   Feb 24, 2017 10:00 CET

Med en Security Intelligence Maturity Model går det att arbeta strukturerat för att höja säkerheten och minska skadorna vid dataintrång.

I verksamheter som använder globala betalningssystem, privat kunddata och verksamhetskritiska IT-system blir cybersäkerhet i stor utsträckning en fråga också för ledning och styrelse. Förutom risken för datastölder med direkta ekonomiska konsekvenser kan förlusten av kundernas förtroende vara minst lika kännbar. Det innebär i sin tur att frågan om IT-säkerhet behöver placeras i kategorin affärsrisk som motiverar ledningens och styrelsens fulla uppmärksamhet.

LogRhythms Security Intelligence Maturity Model beskriver hur företagsledningar kan arbeta strukturerat för att höja säkerheten och kapaciteten att upptäcka och minska skadorna vid dataintrång. I LogRhythms white paper ”The Cyber Threat Risk – Oversight Guidance for CEOs and Boards” kan du läsa om de största utmaningarna men också om alla de möjligheter som står till buds för att åtgärda de vanligaste riskerna och arbeta mer effektivt med IT-säkerhet.

Ladda ner white paper»

Kommentarer (0)