Igenkänning och insikt om hantverkarnas krävande vardag i LRF Konsults kampanj

Igenkänning och insikt om hantverkarnas krävande vardag i LRF Konsults kampanj

LRF Konsults erbjudande mot Sveriges småföretagare omfattar allt från löpande redovisning och bokföring till juridisk hjälp och affärsrådgivning. I den aktuella kampanjen riktar man sig främst mot hantverkare genom att med humor belysa vanliga händelser i en hantverkares vardag.

I tre korta filmer, framtagna för att med sitt smidiga format och rappa berättande fungera särskilt väl i digitala kanaler, visas situationer och repliker som de flesta hantverkare, och även många av deras kunder, kan känna igen. Allt för att, med glimten i ögat, visa på förståelse för en arbetsvardag som kan vara nog så prövande och tålamodskrävande också utan att behöva sätta sig med bokföring och redovisning efter jobbet.

- Vi vill särskilt visa Sveriges många hantverkare att vi har ett väl utvecklat erbjudande för dem, då dessa är branscher där man trots en krävande arbetsvardag inte lika ofta ber om hjälp med exempelvis bokföringen eller den löpande redovisningen. Vi vill ge dem möjlighet att fokusera på sin verksamhet och slippa det viktiga men ofta tidskrävande arbetet med ekonomin, säger Johanna Lepistö, Marknad- och kommunikationschef på LRF Konsult.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån 13 och producerad av FLX. Den syns i digitala kanaler och radio nu i maj och möts samtidigt upp med insatser på LRF Konsults 130 lokala kontor runt om i landet.

Reklambyrå: 13
Produktionsbolag: FLX
Mediabyrå: Scream

LRF Konsult:
Johanna Lepistö, Marknads- och kommunikationschef
Joel Ledin, Kampanj- och Varumärkesansvarig
Malin Jöud, Försäljningsstöd

Se reklamfilmerna:
Reklamfilm 1 »

Reklamfilm 2 »

Reklamfilm 3 »

Har du frågor vänligen kontakta:
Anna Burlage Sjöberg, Pressansvarig LRF Konsult, anna.sjoberg@lrfkonsult.se, 08-700 20 10
Mattias Bohlin, Projektledare 13, mattias@13sthlm.se, 073-141 83 00

LRF Konsult är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med 75 000 kunder och 1 400 medarbetare på fler än 130 orter. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, skatt, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.