Pressinbjudan: Prins Daniels Fellowship besöker Katedralskolan i Lund

Pressinbjudan: Prins Daniels Fellowship besöker Katedralskolan i Lund

Torsdagen, den 31 maj, besöker Prins Daniels Fellowship Katedralskolan för att inspirera eleverna på skolan till att bli entreprenörer. Under besöket kommer Prins Daniel och de deltagande entreprenörerna Niklas Adalberth, Lisa Lindström och Estelle Bodén att berätta om sina erfarenheter som entreprenörer under ett scensamtal i aulan.

Under scensamtalet kommer de medverkande entreprenörerna att ge råd och diskutera frågor om hur man vågar ta steget att satsa på och finansiera en egen affärsidé, hur man hanterar motgångar och vilka är framgångsfaktorerna. Efter scensamtalet kommer Katedralskolans elever att delta vid ett rundabordssamtal med Prins Daniel och entreprenörerna. Eleverna har förberett sig genom att ta fram intressanta frågeställningar som de vill diskutera med Prinsen och de deltagande entreprenörerna.

- Katedralskolan är känd för sin snart tusenåriga historia. Men också för sin tradition av ständig förnyelse och förmåga att ligga i framkant. Vi lägger vikt vid att utveckla kompetenser som företagsamhet och drivkraft och gläds över att få inspiration från Prins Daniels Fellowship. Våra elever ser fram emot spännande scensamtal med möjlighet till att diskutera frågor som berör, säger Ingalill Fritzon, Rektor på Katedralskolan.

Tid: Torsdagen den 31 maj, klockan 09:30–10:45

Plats: Aulan, Katedralskolan

Media hälsas välkomna till inspirationsdagen. Deltagande anmäls till katedralskolan@lund.se samt ackrediteras genom jenny.nordlow@iva.se. Klockan 11.35 – 11.50 finns tid avsatt för frågor från media. Denna frågestund hålls i Kollegierummet, på Katedralskolan.

För mer information, vänligen kontakta:

Ingalill Fritzon, Rektor på Katedralskolan. Telefon: 046 – 359 76 15, e-post: ingalill.fritzon@lund.se

FAKTA
Prins Daniels Fellowship är ett samarbete mellan Prins Daniel, Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA), samt framstående entreprenörer och företagsledare. Projektet lanserades 2013 med visionen att bidra till en mer gynnsam kultur för entreprenörskap och en tillåtande attityd till risktagande och misslyckande. Målsättningen är att fler unga ska våga ta steget att starta eget och att främja utveckling och tillväxt hos unga entreprenörer.