Från vänster:  Jolanda Stenstam,  Linus Ingelsbo, Ronja Melker och Madelene Soneby
Från vänster: Jolanda Stenstam, Linus Ingelsbo, Ronja Melker och Madelene Soneby

Mäklarhuset Falköping blev Årets kontor

Vid Mäklahusets årliga kickoff delas priser ut till de kontor och enskilda mäklare som gjort speciella insatser under året. Med en stärkt position på marknaden, modernt ledarskap och starka individuella insatser tilldelas kontorsägaren Madelene Soneby med kollegor priset som Årets kontor 2019.

– Vi etablerade oss i Falköping årsskiftet 2015/2016. Att vi i år tar hem priset som Årets kontor är vi så glada och stolta över. Det ligger så otroligt mycket arbete och tankekraft bakom detta, så att få ett sådant fint kvitto känns helt fantastiskt. Alla har gemensamt bidragit till vårt toppresultat och till att vi fick priset, säger Madelene Soneby kontorsägare på Mäklarhuset Falköping.

Motiveringen lyder att de med kreativitet, engagemang, vinnarvilja och med ett modernt ledarskap präglar verksamheten. Sättet Årets kontor arbetar har på många sätt förändrat sättet att sälja och köpa bostad på den lokala marknaden. Omsättningen har genom aktiv tillväxt fördubblad under de senaste två åren.

– Falköping, liksom bostadsmarknaden, är i ständig utveckling och vi har fått möjligheten att förmedla två stora nyproduktionsprojekt, ett åt OBOS samt ett helt nytt projekt åt Götenehus, vilket vi är väldigt stolta över. Självklart är det viktigt att mäklartjänsten utvecklas i samma takt. Mäklarhuset ligger i framkant och leder branschens digitala utveckling med en modern och smart mäklartjänst som passar den här marknaden. Det finns en stora fördelar med att tillhöra Mäklarhuset, framför allt för kunderna som får en kombination av lokal trygghet och förankring tillsammans med styrkan från den stora kedjans utveckling av kunderbjudanden, säger Madelene Soneby.

– Det är fantastiskt att följa Mäklarhuset Falköpings utveckling och det är roligt att deras driv och passion för affärer tagit Falköping med storm. Med sitt strategiska tänk, hårda arbete och positiva resultat är kontoret ett föredöme för hela kedjan. Det ska bli riktigt spännande att följa kontorets fortsatta utveckling, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Vad har ni gjort för att ta hem den utmärkelsen? Vad är nyckeln till framgången?

– Den mest avgörande delen är hur vi fungerar som ett lag skulle jag säga. Jag är otroligt stolt över allas prestation och över vilket fantastiskt team vi är! Det är ju en svår balansgång att få ihop en bra grupp som har riktigt kul tillsammans men som samtidigt håller rätt fokus på affärer och hårt arbete. Under förra året måste jag säga att vi lyckades bra med den balansen vilket resulterar i väldigt mycket glädje och energi, då kommer framgången på köpet, säger Madelene Soneby.

För ytterligare information, kontakta:

Madelene Soneby, fastighetsmäklare och kontorsägare Mäklarhuset Falköping. Tel: 073-978 22 34 E-post: madelene.soneby@maklarhuset.se