Ny ordförande för Mäklarsamfundet

Ny ordförande för Mäklarsamfundet

Guy Wallster har varit fastighetsmäklare sedan 1977 och 1998 startade han kedjan Mäklarhuset tillsammans med några kollegor. Guy Wallster driver idag åtta kontor med ett fyrtiotal anställda under namnet Mäklarhuset TÖS Gruppen AB.

-       Min målsättning som Mäklarsamfundets ordförande är att öka kunskapen om och lyfta anseendet för fastighetsmäklare och fastighetsmäkleri hos allmänhet, media och beslutsfattare. Jag vill vara lyhörd för synpunkter som vidareutvecklar branschen.

-       Jag kommer att prioritera närvaro vid våra högskolor för att ge landets nya mäklare en realistisk bild av yrket.

-       Jag är stolt över att vara fastighetsmäklare, och vill med min erfarenhet bidra till sunda villkor för Sveriges fastighetsmäklare.

Mäklarsamfundet är bransch- och serviceorganisationen för Sveriges fastighetsmäklare. Organisationen, som grundades 1919, representerar en stor majoritet av landets fastighetsmäklare. Mäklaren är den förmedlande länken mellan köpare och säljare i en fastighetsaffär och ska som opartisk mellanman hjälpa både säljare och köpare.

För mer information:

Vänligen kontakta