Mälardalsrådet nominerade till Columbi ägg!

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 15:56 CET

Av totalt 154 bidrag valdes Mälardalsrådets kampanj "Det är vi som är Mälardalsrådet" ut som en av de fjorton bästa under 2015.

Mälardalsrådet har under 2015 annonserat i Dagens Samhälle med kampanjen “Det är vi som är Mälardalsrådet” som vi tagit fram tillsammans med Örebro-byrån Studio Solutions. Columbi Ägg är Dagens Samhälles tävling för reklam riktad till den offentliga marknaden.

Alla kampanjer som haft införanden i tidningen Dagens Samhälle under 2015 har automatiskt deltagit i tävlingen. Av dessa 154 har 14 bidrag nominerats “eftersom de på ett imponerande sätt förvandlat den kommunikativa utmaningen till en kreativ möjlighet”.

– ”Det är vi som är Mälardalsrådet” blev en del i vårt arbete för att synliggöra vår bas: medlemmarna. Vi ville fånga upp alla nya krafter i regionen och samtidigt påminna om vårt arbete. Vi är 57 kommuner och 5 landsting/regioner som samarbetar för storregional utveckling. Samarbetet finns genom oss, men vi är ett medel, utan engagerade medlemmar ingen påverkan.

Paloma Blanco, kommunikationsansvarig Mälardalsrådet

Prisutdelningen sker på Nalen i Stockholm den 18 mars.
Här kan du läsa mer om Columbi Ägg och se tidigare vinnare: http://www.columbiagg.se/nominerade

Mälardalsrådet är en samverkansorganisation för 57 kommuner och fem landsting/regioner i Stockholm-Mälarregionen. Vi stärker regionens internationella konkurrens- och attraktionskraft genom att driva processer inom infrastruktur och transporter, kunskaps- och kompetensförsörjning och internationell benchmarking. Mälardalsrådet är en dynamisk mötesplats för politik, näringsliv och akademi i Stockholm-Mälarregionen.